.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روایت توکلی از تفاوت لیست ها در دور دوم
رئیس مرکز پژوهشهای مجلس با اشاره به فهرست های جبهه متحد اصولگرایان و برخی دیگر از گروههای سیاسی در دور دوم انتخابات گفت: این فهرست ها از نظر وزن و تجربه در همه حوزه ها با هم قابل مقایسه نیستند و جبهه متحد از نظر حضور صاحب نظران سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی حقوقی برتری آشکار دارد و مجموعه ای از افراد جوان، کارآمد و با تجربه در این فهرست قرار دارند. به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، احمد توکلی در همایش انتخاباتی برخی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان با بیان اینکه علت تاکید بسیار رهبر معظم انقلاب به مقولات اقتصادی به دلیل این است که مقاومت ملت ایران برای احقاق حق لطمه نبیند گفت: اگر اقتصاد کشور درست نشود تصمیم گیری ها بسیار سخت انجام می شود.

وی افزود: هم اکنون نیز باید راهبرد تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی تقویت شود تا مقاومت ملت ایران دوام بیاورد.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس همچنین تاکید کرد: مجلس نهم باید به نهادی تبدیل شود که تولید ملی در ایران را تقویت کند و موجب ایجاد اشتغال و کار پایدار شود.

توکلی با اشاره به فهرست های جبهه متحد اصولگرایان و برخی دیگر از گروههای سیاسی در دور دوم انتخابات گفت: این فهرست ها از نظر وزن و تجربه در همه حوزه ها با هم قابل مقایسه نیستند و جبهه متحد از نظر حضور صاحب نظران سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی حقوقی برتری آشکار دارد و مجموعه ای از افراد جوان، کارآمد و با تجربه در این فهرست قرار دارند.

وی افزود:  نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان با مردم پیمان بسته اند در مجلس نهم هر کاری از دستشان بربیاید صادقانه در جهت حل مشکلات مخصوصا در حوزه اقتصادی انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: اگر به اذن خدا و اراده مردم در مجلس باشیم، محتاج جمعی همفکر و مصمم برای استقرار حاکمیت قانون و مبارزه با فساد هستیم که این جمع اکنون در میان نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه مجلس گفت: مجلس به عنوان قوه مقننه کشور در جایگاه قانونگذاری قرار دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری، ریل‌گذاری می‌کند که همه در مسیر ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب شفاف و متناسب با حق و وظیفه حرکت کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: علاوه بر این نظارت می‌کند که قطار انقلاب از ریل خارج نشود، بنابراین هر کسی که نامزد می‌شود و مردم می‌خواهند به آن رای دهند باید توجه کنند که چه قدرتی را به یک فرد دارند به امانت می‌سپارند. قدرت تعیین سرنوشت کشور و قدرت هدایت و مهار دولت، علاوه بر این وقتی فردی نماینده می‌شود نفوذی پیدا می‌کند که به استناد قانون اساسی در هر امری می‌تواند اظهار نظر کنند و قابل تعقیب نیست. همچنین به پشتیبانی رای مردم به ویژه در حوزه انتخابیه خود می‌‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

وی اضافه کرد: حال این نقش برخی مواقع به شکل منفی می‌تواند عمل کند مثل اینکه نماینده سعی کند تمام روسای ادارات را از دوستان خود به کار گمارد که رویه این هم با حقوق قوه مجریه در تعارض است و هم زمینه رقابت را در دوره بعدی با او سخت می‌کند در نتیجه محدود کننده آزادی هم هست.

توکلی ادامه داد: از همه مهمتر وقتی مسئولان اجرایی محلی به اجبار و زور و یا خواسته آشکار یا پنهان نماینده منصوب شوند سعی می‌کنند به جای کسب رضایت مردم آقای یا خانم نماینده را از خود راضی کنند، در مقابل نماینده نیز دیگر ناظر خدمت‌رسانی دولت به حوزه انتخابیه خود نخواهد بود و اگر خطایی دیده چشم‌پوشانی کنند و به جای این که زبان مردم باشد زبان روسای دولتی در برابر مردم می‌شود، از طرفی دیگر یک نماینده اگر از قدرت خود خوب استفاده کند می‌تواند به عنوان زبان ملت در مقیاس ملی و زبان مردم حوزه انتخابیه خود، نیازها را به دولتیان منعکس کند و از آنها کار بخواهد، کاری که معطوف خدمت به مردم است.

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس افزود: یک جهت دیگر هم مهم است و آن اینکه مجلس با این خصوصیتی که به آن اشاره شد می‌تواند رئیس جمهور را استیضاح کند، زمینه عزل او را فراهم کند، رئیس دولت با این که رای مستقیم مردم را دارد برای وزرا محتاج رای نماینده است، و مجلس می‌تواند تک تک وزرا و یا کل وزرا را استیضاح کند و از منصبشان عزل کند، ولی بر عکس رئیس جمهور نمی‌تواند مجلس را منحل کند، نمی‌تواند حتی در نوشتن آیین‌نامه و سیاست‌ها از نظارت مجلس خارج شود چرا که تمام مصوبات هیئت دولت از جمله تطبیق با قوانین عادی، باید به تایید رئیس مجلس برسد، لذا به این دلایل است که امام فرمودند مجلس در راس امور است.
استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.